Android App
Töltsd le az android appot, és használd az oldal funkcióit könnyebben!
Utoljára frissítve: 2022.10.01.
Szerverre lépéskor a játékos elfogadja a szabályzatban foglaltakat, és vállalja a szabályzat megszegése miatt kiszabható büntetést.
1. Karakter regisztrációval és használattal kapcsolatos szabályok
1.1. Minden felhasználó köteles az RP szabályainak megfelelő nevet választani karakterének.
1.2. Személyenként legfeljebb egyetlen honlap felhasználó, és a hozzá tartozó két karakter regisztrálására van csak lehetőség.
1.3. Tilos más személy karakterét a tulajdonos beleegyezése nélkül használni.
1.4. Minden felhasználó maga felelős a saját karakterei biztonságáért.
1.5. Tilos kitiltás alatt lévő karakter tulajdonosa számára karakter kölcsönbe adása.
1.6. Tilos a karakterrel öngyilkosságot elkövetni.
1.7. Tilos bármi nemű kapcsolat teremtés a saját karakterek között.
1.8. Tilos RP szituációt a benne résztvevők figyelmeztetése, megkérdezése nélkül hírtelen megszakítani.
1.9. Tilos a nemek felcserélése, vagyis aki IRL férfi nemű nem igényelhet női karaktert és ez fordítva is igaz
2. Baleset során esedékes szabályozások
2.1. Karakter sérülése esetén a balesetben résztvevő személyek számától függetlenül a szerver visszajelzése szerint kötelező eljárni, illetve motorral történő balesetet követően kötelező a /try, /me állapotjelző parancsok használata. Amennyiben a rendszer nem jelez ki sérülést, de az eset ellentmond a fizika törvényeinek, abban az esetben kötelező az állapotjelzők használata.
3. Játékmenettel kapcsolatos szabályok
3.1. Tilos a DM (A DM-el kapcsolatos információk a kiegészítés 3.1. pontjában olvashatóak).
3.2. Tilos a PG (A PG-vel kapcsolatos információk a kiegészítés 3.2. pontjában olvashatóak).
3.3. Tilos az RK (Az RK-val kapcsolatos információk a kiegészítés 3.3.. pontjában olvashatóak).
3.4. Tilos az MG (Az MG-vel kapcsolatos információk a kiegészítés 3.4. pontjában olvashatóak).
3.5. Tilos a DB (A DB-vel kapcsolatos információk a kiegészítés 3.5. pontjában olvashatóak).
3.6. Tilos az SK (Az SK-val kapcsolatos információk a kiegészítés 3.6. pontjában olvashatóak).
3.7. Tilos a WK (A WK-val kapcsolatos információk a kiegészítés 3.7. pontjában olvashatóak).
3.8. Játékzónán kívül tilos rp helyzetet kialakítása és kivitele. (Pl. : üldözés, boltrablás...)
3.9. Kizárólag házban engedélyezett AFK-zni, akkor is csak abban az esetben, ha a játékos éppen nem érintett valamilyen több résztvevős (min 2) szituációban.
3.10. Tilos a rendvédelmi szervek cukkolása, provokálása.
3.11. Tilos másik játékostárs IC megerőszakolása, amennyiben azt megelőzően nem egyezett bele OOC, hogy IC eljátssza.
3.12. Tilos bármely motoron utasként kihajolni és lőni, mivel az így kialakuló sebezhetetlenségből adódóan bugkihasználás történik.
3.13. Az Emergency Light Modokat kizárólag csak az ORFK, OMSZ és az OKF tagjai használhatják, más frakciók tagjainak szigorúan tilos.
3.14. Golyó általi karakteranim utáni felsegítést követően TILOS lövöldözni, egyedül mozogni, járművet vezetni, csak megfelelő mentős ellátás után lehetséges ezeket újra megtenni, de lövöldözni nem mehetsz vissza ugyanabba a lövöldözésbe.
3.15. Karakteranim utáni felsegítést követően TILOS lövöldözni, egyedül mozogni, járművet vezetni, csak megfelelő mentős ellátás után lehetséges ezeket újra megtenni, de lövöldözni nem mehetsz vissza ugyanabba a lövöldözésbe.
3.16. Adott frakcióban tartózkodó leaderi pozíción lévő illető másik karaktere nem tartózkodhat semmilyen frakcióban.
3.17. Adott frakcióban tartózkodó illető másik karaktere nem lehet ellentétes jellegű frakcióban.
3.18. Sisakot csak motoron, quadon, BF injectionon és banditon szabad használni.
3.19. A Kneehead és Elbow típusú harcstílus használata tilos
3.20. A Játékzónán kívül tilos házat venni, valamint ott lakni, és bármiféle járművet tartani.
3.21. A szerveren és a weboldalon tilos IC hirdetésben minden valóságos, nem saját weboldal hirdetése, valamint fegyverek és drogok bármely módú hirdetése.
3.22. A legális frakcióknak tilos GOV-ban hirdetni (felvétel, események, stb...)
3.23. Tilos közösségi(2≤játékos) RP-t tönkretenni.
3.24. Vagyontárgyakat (méhfarm, farm, ház, jármű, üzlet) mindenki csak a saját tulajdonában tarthat és értéket átadni csak reális összegért engedélyezett.
3.25. Amennyiben egyik fél tüzet nyit a másik félre, a tüzet viszonozni nem pg. (Akkor sem, ha a fegyvert “elő kell táskázni”, mert ebben az esetben már az életét menti a megtámadott fél.
4. Rablással, vagyon továbbítással kapcsolatos szabályok
4.0. A közintézményekben, a Duna Autó Zrt, Pappas Autó Kft. területén és az előtt, illetve a Pershing-téren tilos a rablás.
4.1. Rablást kizárólag a /kirabol paranccsal lehet elvégezni, tehát tilos az összes olyan tulajdon magánbirtokba vétele, amely a /kirabol által nem valósítható meg.
4.2. Tilos legális frakcióban tartózkodó személyként rabolni.
4.3. Tilos civilként a csempészhajó, illetve a csempész repülő használatba vétele.
4.4. Tilos szolgálatban lévő mentőst, tűzoltót, taxist, autószerelőt illetve munkáját végző úttisztítót, bányászt, farmert, buszsofőrt rabolni, valamint rendőrt kirabolni egy ál telefonhívás keretében.
4.5. Tilos bálát lopni.
4.6. Tilos használatban lévő gépjárművet rabolni kényszerítő eszköz nélkül(Enterrel).
4.7. Tilos a rablást követően a kirabolt személyt megölni.
4.8. Tilos több gépjárművet(2<) sorozatosan átfésülni, vagy megpróbálni átfésülni a kesztyűtartók, vagy a csomagtartók tartalmának eltulajdonítása céljából.
4.9. Tilos a raktárak öt számjegyű biztonsági kódját erőszakos módon kikényszeríteni.
4.10. Tilos a szerverotthagyást, kitiltást követően a teljes vagyon másra történő átruházása. (További feltételek a kifejtős részben.)
4.11. A frakciós rádiót elrabolni el lehet, az ott látottakat viszont nem értheti, csatornaszámot nem olvashatja le az illető.
4.12 Tilos boltrablás esetén az illegális frakció tagjainak katonai és nagy kaliberű fegyverek használata. (M4, AK47, Sniper, MP5, Combat shotgun)
4.13 Bank vagy boltrablás esetén a zsákmányt tilos leadni a megszerzéstől számított fél órán belül, kizárólag csak utána szabad.
5. Átveréssel kapcsolatos szabályok
5.1. Tilos az olyan átverés, mely a táblázatban(kiegészítés) kategorizált értékbeli határokat átlépi.
5.2. Tilos OOC hazudni.
6. Frakciókkal kapcsolatos szabályok
6.1. Köteles a letartóztatást végző személy OOC tájékoztatni a letartóztatás indokáról a célszemélyt amennyiben azt kéri.
6.2. Minden rendvédelemben dolgozó köteles a BTK szerint eljárni.
6.3. A rendvédelmi dolgozók IC a saját szolgálati szabályzatuk szerint járhatnak el. (Motozással, igazoltatással, átkutatással kapcsolatos szabályok.)
6.4. Tilos egy frakcióból kilépést követően a játékost erre vonatkozó pénzbefizetésre kötelezni.
6.5. Rendvédelmi frakció tagjának túlzott, irreális etikátlan viselkedése... tiltott IC, OOC egyaránt. (Gyilkolás, rablás, emberrablás, kollega megölés, cserbenhagyás)
6.6. Tilos a frakciók leaderi posztjának áruba bocsátása, azzal történő bárminemű üzletelés.
6.7. Swatos tankból és vízágyúból tilos kihajolni és lőni az ablak mérete miatt (ajtót lerúgás után is, mert igazából egy ilyen járműnél erre nincs lehetőség).
6.8. A lefoglalótelepen legfeljebb 3 napig lehet nem kiválthatóra lefoglalni gépjárműveket.
6.9. Csak hadnagy vagy annál nagyobb rangú rendőr törölhet körözéseket.
6.10. A blokádok lerakása kizárólag megfelelő RP után történhet, a jármű mellett, a csomagtartó kinyitása után, a megfelelő járműből(Kiegészítés)
6.11. Minden illegális frakciónak kizárólag egy szövetségese lehet, ezen belül tiltott az egyforma típusú frakciók szövetsége, tehát a maffia-maffia, valamint a banda-banda szövetségi viszony.
6.12. A rendőrségi műhold, csakis folyamatban lévő bűntény helyszínének megfigyelésére szolgálhat. Az azzal való lekövetés szigorúan tilos.
6.13. Tilos a TEK stratégiáját arra alapozni, hogy a bűntény helyszínén autóból kihajolva körözzenek. Autóból csak akkor hajolhatnak ki, ha már tüzet nyitottak a rendvédelmi szervekre és a kocsiban tartózkodik sofőr.
6.14. Kocsiból kihajolva tüzelni csak akkor engedélyezett, ha abban sofőr tartózkodik, kivéve ha a sofőr vezetés közben veszíti életét, akkor az adott pozícióban adhatnak le lövéseket a túlélők.
6.15. Amennyiben olyan szituáció áll elő, hogy a rendvédelem sakkban tartja (fegyvert fog rá) a másik felet, a sakkban tartó csak akkor lőhető le, ha nem áll közvetlen a másik fél közelében.
6.16. Túszejtéskor a megfelelő helyzet szerint kell eljárnia mindkét félnek. (Kiegészítésben)
6.17 (Módosítás) A /bevetszolg parancs használata kizárólag csak az adott RP szituációban lehetséges, egyik alosztály tagjának se szabad sima járőrözési tevékenység közben használnia.
6.17.1 Egy passzív RP cselekmény során (Menekülő fegyveres bűnözők felkeresése, egyéb ilyen jellegű tevékenység) a /bevetszolg adta felszerelést maximum 30 percig használhatja a játékos az esemény kezdetétől számítva.
6.17.2 A /bevetszolg parancs használata tilos a meglévő lőszer kapacitásunk feltöltése érdekében egy adott RP szituáción belül, kizárólag csak akkor, ha egy másik/új RP szituációba megyünk.
6.17.3 A /bevetszolg parancs használata kizárólag csak a következő szituációkban lehetséges: boltrablás, bankrablás, fegyverhez köthető bűncselekmény, házkutatás, személyvédelem, fegyverszállítás, rabszállítás.
6.18 A rendőrség állománya az FBI Truck járművet, ismertebb nevén a "rombolót" kizárólag TEK akciónál szabad használnia, avagy kamion,busz és egyéb nagyobb járművek üldözésénél.
6.19 A frakcióvezető nem adhatja le - nem ruházhatja át vezetői pozícióját más játékosra, a frakció megszerzésétől számított egy hónapon belül.
6.20 Tömegverekedés / verekedés jellegű RP során a résztvevők kizárólag csak ütőfegyvereket, vegyi eszközöket (spray) használhatnak, szigorúan tilos a verekedés során katanát, láncfűrészt, kést lőfegyvert, járművet (gázolás érdekében), sokkolót használni.
6.20.1 A tömegverekedés / verekedés jellegű RP során a menekülés is a szituáció részének minősül. Sikeres menekülés után 10 percig nem térhet vissza az adott szituációba.
6.20.2 A tömegverekedést / verekedés jellegű RP-t minimum három játékos kezdeményezheti minimum három fő ellen.
6.21. A házkutatási parancsot a következő esetekben lehet elfogadni: illegális fegyver alkatrészek birtoklása (bevizsgáltatás után, megfelelő rpvel.), kábítószer birtoklás kereskedelmi mennyiségben (50+ gramm), bankrablás bűncselekmény elkövetése utáni ellenőrzés, körözött személyek felkutatása
6.21.1 A házkutatási parancsot az NNI osztályvezetője/helyettese, rendőrség főparancsnoksága állíthatja ki.
6.22 A TEK-es fegyvereket tilos felhasználni az adott RP-n kívül. A TEK-es lefegyverzése tiltott.
6.23 Amennyiben a játékost megbilincselték szigorúan tilos a rádiózás, bármilyen jellegű erőszakos tevékenység. A játékos ilyenkor korlátozva van a szabad mozgásában, viszont a szökés megkísérelhető.
6.23.1 Szökés nem lehetséges a rendőrségi objektumokból, épületekből, vagy akkor ha a szökni kívánó fél közelében rendőri jelenlét van (1 fő vagy annál több).
6.24 Fegyveres bűncselekmény (boltrablás, bankrablás, kirablás, illegális fegyverbirtoklás stb.) végrehajtásakor a játékosnak tisztában kell lennie azzal, hogy amennyiben nem engedelmeskedik a rendőri utasításnak, fegyverhasználat alapjául szolgáló cselekménynek minősül a rendvédelmi szerveknek.
6.24.1 A rendőrnek, vagy az eljáró rendvédelmisnek kötelező ilyenkor felszólítani a bűncselekményt végző alanyt, az arányosság elve szerint eljárnia, szükség esetén figyelmeztető lövést leadnia!
7. Korrupcióval kapcsolatos szabályok
7.1. Tilos a szolgálati eszközökkel történő korrupció.
7.2. Tilos az frakció tulajdonában lévő bankszámlákkal való korrupció.
7.3. Tilos a frakciós parancsokkal való visszaélés.
8. Önkormányzat működésével kapcsolatos szabályok
8.1. Az önkormányzat köteles/jogosult:
a fegyvertartás szabályait megváltoztatni
a kábítószer birtoklás szabályait megváltoztatni
meghatározni a rendőrségi bírságok összegét
segélyt, támogatást osztani
váltságdíjakat fedezni
a rendőrség működésének szabályzatát módosítani
cég-adók kibocsájtása,összegük megváltoztatása
9. Bankszámlafeltöréssel kapcsolatos szabályok
9.1. Tilos más bankszámlájának hozzáférhetőségeit kényszerítő eszközökkel megszerezni.
10. Emberrablással kapcsolatos szabályok
10.1. Tilos 1.000.000 Forintnál nagyobb váltságdíjat igényelni.
10.2. Sikertelen emberrablás esetén a megkapott összeget vissza kell utalni az állami szerveknek.
11. Chatbox használatával kapcsolatos szabályok
11.1. Tilos egymás után többször ugyanazt írni (flood).
11.2. Tilos az egész szerver által látható szövegből 3 sornál hosszabb shortkey, helyileg látható szövegből 5 sornál hosszabb shortkey alkalmazása.
11.3. Tilos más játékosok OOC szidalmazása.
12. Jelentés használatával kapcsolatos szabályok
12.1. Kizárólag nyomós indokkal írj jelentést, melyet a megfelelő kategóriába, lényegre törően küldj el. Amennyiben a jelentés elküldését követően nem érkezett válasz, pár perc múlva próbálkozz újra.
12.2. Tilos admintól/fejlesztőtől olyat kérni, ami mással szemben előnyhöz juttat.
12.3. Jelentésben kizárólag OOC problémával kapcsolatban lehet segítséget kérni.
12.4. Adott admin által elbírált esettel tilos más admint zavarni. Amennyiben a döntéssel a játékos nem ért egyet, panasszal élhet a fórum megfelelő topicjában.
13. Cheat és bugkihasználás
13.1. Tilos minden olyan kétoldali program /játékmódosító program/kiegészítő/járműmód használata, amely másik játékossal szemben bármiféle előnyhöz juttat.
13.2. Tilos Bug (hiba) saját előnyre való felhasználása.
13.3. Tilos a szerveren található hibákról a játékostársak értesítése.
13.4. Minden más játékossal szemben előnyt biztosító hibát jelenteni kell a fejlesztők irányába.
14.OOC-vel kapcsolatos információk.
14.1. Tilos a játékban (IC) megszerzett tulajdon a való életben történő értékesítése, az azzal kapcsolatos kereskedelem, üzletelés, továbbadás, csere, átruházás.... Tranzakció esetén az eladó fél végleges kitiltásban, a vásárló fél karakter nullázásban részesül.
15. Járművekkel kapcsolatos szabályok:
15.1. Légijárműveket kizárólag reptéren vagy a parkolásra kijelölt helyeken lehet parkolni, illetve tágas, sík, a forgalomtól elzárt területeken.
15.2. A használt hajókereskedés tilos vízi járművön kívül más típusú járművet eladni.
15.3. A kereskedésekbe történő jármű eladáskor szabályosan kell leparkolni a járműveket.
15.4. A játékos köteles az adott választott munkájához rendelkező járművet rendeltetésének megfelelően használni.
15.4.1 A játékos nem használhatja utazási eszközként a vízi fuvarozó/halász munkahajókat arra, hogy kimehessen a csempészhajóra, valamint tilos vele a kalózkodás jellegű RP (lásd 15.4)
Kiegészítés
1.Karakter regisztrációval és használattal kapcsolatos szabályok
A karakterek a szerepjáték legfontosabb elemei. Gondoljunk bele, karakterek nélkül csak utak, épületek, és kocsik lennének. A karakter nem maga a játékos, hanem a játékos által irányított, virtuális világ egyik szereplője . Tehát a karakter nem valós (gép előtt ülő személy), hanem egy virtuális ember. Ez a játék nem olyan, mint egy mezei Call of Duty, ahol a karakter csak valamiféle konkrét, látható megjelenést biztosít a játékosnak a játékban. A karakter itt fontos elem.
A játék szerepen belüli (IC) és szerepen kívüli (OOC) részre tagolódik. A karakterrel szerepen belüli dolgok (azaz IC), történnek. A karakter nem tudja, hogy egy játékban játszik/van, a karakter úgy viselkedik mint egy igazi ember, aki a saját kis életét éli.
Egy példán keresztül bemutatva:
Karakterünk Jack Smith névre hallgat.
Reggel nyolc óra tájban Jack épp a buszára vár a megállóban. Kötelességtudó állampolgárként nem akar elkésni. Az órája szerint lassan nyolc óra öt perc, holott a busznak egészkor kellett volna érkeznie. Tudja, hogy már nem fog beérni busszal, ezért hív egy taxit.
A karakterrel történt valami szerepben (IC).
Szerepen kívüli esemény (OOC) bemutatása:
Játék közben heves fejfájás jön rád a számítógép előtt. A melletted álló játékossal /b-ben közlöd, hogy 5 percre elmész a géptől, mert beveszel egy aszpirint. Ekkor a karaktereddel nem történik semmi, hanem játékon kívül, tehát OOC történt esemény.
1.1. Rp-s név kiválasztásához az alábbi topic olvasása javasolt:https://fayrpg.hu/forum/jatekos/tema/1311/
3. Játékmenettel kapcsolatos szabályok
3.1. DM (DeathMatch): Ok nélkül megölni egy vagy több játékost, vagy kísérletet tenni a megölésükre, illetve mást megbízni a megölésükkel megfelelő indoklás nélkül.
Példa:
Jack elmegy városháza melletti kisboltba vásárolni, ám a bolt előtt néhány alakot lát elhaladni. A Jacket irányító játékos DM -et követ el, ha indok nélkül fegyvert rántva rájuk ront és megöli őket. Nem szükséges a gyilkosságot végrehajtani, ugyanis az is DM-nek minősül, ha valaki ellen megfelelő IC indok nélkül kísérelünk meg egy gyilkosságot. Megfelelő indoknak minősülhet, ha halálosan megfenyegetik, az életére törnek, vagy társát veszélyeztetik. Nem megfelelő indok, ha kizárólag káromló szavakkal inzultál, vagy az élet kioltására nem alkalmas kényszerítő eszközökkel bántalmaz.
3.2. PG (PowerGaming): A játékos olyasmit hajt végre a karakterrel, amelyet a való életben képtelen lenne fizikai korlátai miatt.
Példa:
Jack egyedül, fegyvertelenül ballag haza a boltból egy kis utcán. Hirtelen szemből megjelenik 3 férfi, aki rablást kíván megvalósítani lőfegyverrel. PG történik, ha Jack-et irányító játékos a karakterrel elfut, vagy megpróbálja lefegyverezni őket, esetleg nem engedelmeskedik, szidalmazza az elkövetőket. Szintén PG-nek minősül, ha Jack fegyverrel rendelkező személyt, vagy szolgálatban lévő rendvédelmi dolgozót inzultál. További PG-nek számít, ha a Jacket irányító játékos a karakter testi épségét veszélyeztető mutatványokat hajt végre. (Pl.: Motorral ugratgatás [stunt], magas épületekről leugrás, járművek tetején utazás, stb)
3.3. RK (Revenge Kill): A halált követően bosszút állunk a gyilkoson, vagy megbízunk valakit a bosszú végrehajtására, illetve visszatérünk a halálunk helyszínére 10 percen belül, miután elhagytuk a kórházat.
Példa:
Jack egy tűzharcot követően meghal. Jack karakterét irányító játékos RK-t követne el, ha támadóit valamilyen célból felkeresné, vagy a tett helyszínén hagyott járművérért visszamenne 10 percen belül. A gyilkosságot követően a karakter a halálát megelőző eseményekre nem emlékezhet.
3.4. MG (MetaGaming): Szerepen kívüli információ szerepbeli felhasználása.
Példa:
Jack elmegy városháza melletti kisboltba vásárolni, ám a bolt előtt néhány alakot lát gyülekezni, viselkedésük cseppet sem gyanús. Jack látja, hogy az ott gyülekező személyek mind egyszínű lila ruhát viselnek. Amennyiben Jack bejelentést tesz a hatóságoknál, hogy bandások gyülekeznek a bolt előtt, abban az esetben a Jack-et irányító játékos MG-t követ el, ugyanis szerepben Jacknek mint civil személy aki sem a rendőrséggel, sem az alvilággal nincs kapcsolatban, így nincs információja a bandák kilétéről.
Egy másik eset az MG-re: Ha Jack ugyanitt sétál a bolt előtt, majd mikor a boltba akar menni, a bolt előtt várakozó bandások fegyvert szegeznek a fejéhez és felszólítják, hogy pakoljon ki. A Jack-et irányító játékos MG-t követ el, ha az éppen erre közeledő barátját valamilyen külső chatprogramon keresztül figyelmezteti a veszélyhelyzetre.
Egy harmadik eset az MG-re: Jack fejéhez fegyvert szorítottak a bandások, akik követelték Jack-től, hogy pakoljon ki. A bandásokat irányító játékosok egyike, hogy meggyorsítsa a kirablás folyamatát közli a Jacket irányító játékossal OOC, hogy melyik paranccsal teszi fel a kezét a karakter. Ekkor a Jacket irányító játékos meglátja az egyik játékos nevét: Carl_Johnson nonRP (( /anim handsup)). Mivel főszereplőnk Jack, semmilyen nevet nem hallott, ezért ha az őt irányító játékos a rablást követően bármilyen módon felhasználja az OOC megtudott nevet, akkor MG-t követ el.
3.5. DB (Drive By): Egy járművel ráhajtani egy másik játékosra, hogy az élete folyamatosan fogyjon, illetve sorozatosan rövid időn belül elütni, továbbá a vezetőülésről tüzelni.
Példa:
Jack az incidenseket követően dühösen járműbe száll.Hazafelé tartva az úttesten egy illetőt pillant meg. A Jack-et irányító játékos DB- t követ el, ha járművével elüti a személyt, majd a járművét addig az illetőn tartja, míg a folyamatos HP fogyásnak köszönhetően az életét nem veszti.
NEM minősül DB-nek, amennyiben az autót vezető játékos elüt egy másik, az autó környékén álló karaktert (azonban nem áll rá).
3.6. SK (SpawnKill): A spawnolás alatt álló karakter ellen történő cselekvés. (pl.: mozgásképtelen állapotú karakter, amely épp akkor lép ki egy belső térből [interiorból] és várja, hogy betöltsön a kinti világ)
Példa:
A továbbra is ingerült állapotban lévő főhősünk Jack hazaérkeztéseután újabb cselekmény részese lesz. Mikor belép házába, figyelmes lesz rá, hogy ajtaját nyitva hagyta. De amint belép a házába, máris golyózápor éri, reakcióra semmi ideje. Támadói ahogy belépett az ajtón tüzet nyitottak rá. Jack támadóit irányító játékosok ebben az esetben SK-t követtek el, mert a Jack karakter gazdája még nem láthatta ellenfeleit, hisz az interior betöltése még nem fejeződött be nála.
3.6.1. Továbbá tilos kihasználni az SK alatti védelmet, valamint, hogy az objectek nem töltöttek be, így ezalatt futásnak eredni. Várjuk meg, hogy minden betöltsön.
3.7. (Write Kill): Az épp gépelő játékos megölése (ismertetőjele, hogy tűzharc közben egy helyben áll) Hagyni kell a másiknak időt, hogy reagálni tudjon.
Példa:
Mivel a Jack házában tartózkodó betörők nagy figyelmet keltettek behatolásukkal, ezért a szemtanúk kihívták a rendőrséget. A kiérkező rendőrség a helyszínt elhagyni készülő rablókra érkezik ki. A rendőrség felszólítja a rablókat, hogy adják meg magukat, de ők inkább tűzharcot kezdeményeznek. A tűrharc során egy rendőr közel kerül az egyik fegyvereshez, akire azonnal rá is tartja a fegyvert. A rendőr felszólítja, hogy dobja el a fegyvert. Miközben a rendőrt irányító játékos ezt beírta, a fegyvert kénytelen volt addig lettenni. Amennyiben a rabló kihasználja ezt az alkalmat és eközben lövi le a rendőrt, akkor WK-t követ el.
4. Rablással kapcsolatos szabályok
4.13. Amennyiben valaki tiltva van, vagy eltávozott a szerverről végleg, a teljes vagyonát nem ruházhatja át másik játékosra. Az egész vagyonának maximum 10% -át adhatja át játékostársának, ebben az esetben az átadó fél karakterének nullázása jelenik meg, mint feltétel. Tehát teljesen nullázódik annak a karaktere, aki a pénzt átadja. Később az átadott pénzmennyiség nem hajtható be, nem kérhető el.
5. Átveréssel kapcsolatos szabályok
5.1. Amennyiben valakivel üzletelünk, nem tehetünk fel OOC kérdéseket az üzlettel kapcsolatban, hisz ez mindkét fél szerepbeli megnyílvánulását erősen befolyásolja. Tehát az üzlet lebonyolítása során tilos megkérdezni OOC, hogy a másik fél át akar-e verni, nem lehet védekezni ez esetben, hogy tilos OOC hazudni, hisz tilos válaszolni az OOC kérdésre, és a feltétele is az a rablás folyamán.
5.2.
6. Rendvédelemmel kapcsolatos szabályok
6.1. A letartóztatást végző személy IC szabályzatának megfelelően köteles tájékoztatást adni a letartóztatás okáról, viszont az IC szabályzatát megszegheti a játékos, mert az nem minősül nonRP-nek. Ezért, hogy a letartóztatott játékos ne maradjon kételyek között, a letartóztatást végző személy legalább OOC köteles neki tájékoztatást adni. A szolgálati szabály megszegése IC felelősségre vonással járhat.
6.11. Minden blokád lerakása, a hozzá illő járműből valósulhat csak meg. Ennek függvényében a szalagkorlát(3-as tipusú blokád) minden rendőrségi autóból elővehető; a betonfal(4-es tipusú blokád) kizárólag Enforcer tipusú gépjárműből, míg a betonsorfal(2-es tipusú blokád) kizárólag 2, vagy több Enforcer jelenlétében alkalmazható. Minden blokád lerakása a megfelelő állapotjelzők használata után valósítható meg.
6.18. Rendvédelem:
A túszejtő nem lőhető le, ha közvetlen a túsz mellett áll és rátartja a fegyvert.
Amennyiben túsz van az adott szituációban, de valamelyik túszejtő tűzharcot kezdeményez, a fegyveres válaszreakció megengedett.
Illegál:
A túszejtő lelőhető, amennyiben a túsz még csak alacsonyabb rangban van a szervezeten belül. (Banda max rang2, maffia max rang 3) Azonban a túsz halálának ic kövezkezményének kell lennie a szervezezen belül.
Amennyiben túsz van az adott szituációban, de valamelyik túszejtő tűzharcot kezdeményez, a fegyveres válaszreakció megengedett.